"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Sunday, April 12, 2009

apa sumbanganku...

11 April...ahh.. sudah menjengah 22 tahun rupanya. ALHAMDULILLAH.. masih berada dalam keadaan baik. dan tarikh ini juga sedikit sebanyak mengingatkan diriku ini bahawa semakin hari, ajalku semakin hampir. Namun, jika direnungkan semula, apakah sumbangan aku terhadap Islam, membuatkan aku menjadi sedih dan gelisah. Saban hari aku dilaghakan dengan dunia. YA ALLAH !!
pagi aku merintih depanNYA, siangnya aku kembali hanyut dengan bisikan syaitan durjana. sekali aku insaf, sepuluh kali pula syaitan akan buat counter attack yang cuba memadam keinsafan, melemahkan semangat juang. Lemahnya diriku..

walau bagaimanapun, terima kasih kepada sahabat2 yang mendoakan. semoga kalian sentiasa diberi kemudahan dalam segala urusan di dunia dan akhirat.

-----

"Salam.. slmt hari lahir.. Moga dpnjgkn usia n dberkati ALLAH selalu.. Jd bdk baik eh.."

"Dear ALLAH, as the sun shines tomorrow morning, bless the people I care for, guide them, remind them of Your greatlove, and select the for Your Jannah, especially the one reading this. Ameen. IDUL MILAD, SANAH HILWAH YA UKHTY! SELAMAT HARI LAHIR KE-22. Semoga dalam redha-Nya selalu, insha-Allah."

"Salam...Jauhnya perjalanan kita, dekatnya kematian menuju kepada kita. Hanya ALLAH yang menentukan masa dan ketikanya kta akn pergi..Sambutlh hr yg br dgn pnuh ksyukurn, tabahkn hati wlau apa yg blaku.. Slamat hari lahir ke 22, smga trus teguh dlm jalan Islam.."

"Bajailah hatimu dgn krinduan pd ALLAH yg dcintai, sirami usia remajamu dgn smngt juang yg pnuh brani, pahatkn d dadamu matlamat mcapai kjayaan ISLAM yg suci..Allahu Akbar. Mg pjlnn kita dlm redha Ilahi.. Mungkin aku bkn tbaik tuk jd shbt sprjuangnmu. maafkn sgala slpku. Slmt hr jd ke 22 k.muni.."

"May "ALLAH's love" walk before u. "Problems" stay away from u, "True friends" stand beside u, n "Love" surround u, may ALLAH bless u today n alwiz..hepi besdey.."

"salam. eppy besdey shbtku. moga hdupmu drhmati ALLAH selalu"

"Nah lembu sekor! gi ar semelih.. wat kenduri!!! Hehe.. SELAMAT HARI LAHIR.."

"Nape saye SMS? RiSau? RinDu? SYG? BoRiNg? Nak Tau? Sbb... sy nk ckp... slamat hr lahir..moga pjg umur, pjg amal n sntiasad rhmatiNya..."

"Slm.muni shbtku.slmt hr lahir."

"Tuhan..sntuhlh hati shbtku ini, saat dia jauh drMU..pluklh hatinya, saat dia mncintai sesiapa lbih drMU..pelihara imannya slalu..Agar dia xgoyah ketika d uji.. bkn mudah utk bkawan, bkn mdh utk kekalkn, bkn mdh utk truskn, bkn mdh shngga skrg, tp smuanya krn ALLAH..tnpaNYA xmgkin smua ini blaku d antra kita... -salam ksh dr SAHABATmu- SeLaMaT HaRi LaHiR Muni! SwEeT 22.."

"Salam. Selamat hr lahir..smogapnjg umur dn diredhai ALLAH..Teruskn perjuanganwalau ujian hebt melanda, kerana org yg hebat akn diuji dgn ujian yg hbt..Maaf lmbt msg"

"Slm, muni slmt hr lahir. Moga pjg umo mrh rezeki"

"Aslmkm.muni meh bilik jap. blog ni ada prob. cpt ek. sb takut hilang data.plz" (haa..ni tkene.huu..bolei ke ilang data?? huhuh..niway, tQ alot..)

"Wanita yg solehah trsenyum dlm ksusahn, mdpt kkuatn melalui da, menenangkn hati melalui istighfar, dan mdidik diri dgn solat yg khusyu'..susah itu tarbiyah; sabar itu indah..Moga redha ALLAH mengiringi hdupmu...selamat thn ulang thn kelahirn yg ke 22...moga mcapai kbhgiaan dnia&akhrt... amin Ya ALLAH.."

"Ya ALLAH...Andai shbtku resah, tenangkanlh hatinya dgn teduhn ma'rifahMu... andai dirinya terancam lindungilh jsdnya dgn kbsrnMu.. Andai tubuhnya kdinginn, slimutknlh dgn khngtn ksih sygMU..Andai dirinyamrindu, rindukanlh jiwanya dgn saat btemu dgnMU..Ya ALLAH, jgn kau biarkn hati+jiwa+jasadnya tpesona dgn duniawi..Khusyukkn jiwanya dlm rukuk+sujud mhadapMU.. Briknlh kjayaan ddunia+di akhrt.. Smoga drinya shbtku slmanya. Amin.."

"Sometimes i 4get 2 say "kaifa haluki?" & sometimes i even miss 2 say "assalamualaikum" but that doesn't mean u r 4gten, coz u r a person "daiman fi qolbi"..."

"selamat hr lahir, mg snts dlm lmbyung rhmt, mghfirah n redhaNYA..Suratn mtakdirkn kta bjuang bsama, andai stitis air mata yg mnglir dppmu krn ksdihn, sjuta smngt mbahumu dr blkg, andai sorg rbh,xdbiarkn rbh utk kali kdua. Ya ALLAH kami pnya tali pSAUDARAan yg skr utk d ertikn, namun jgnlh KAU dugai km dgn dugaan yg x mmpu utk km tnggung, 1knlh ukhwh d antra kmi bak ksihnya para shbt pd Rasulullah, utk kskian kalinya hnya pdMU kmi pohon.kkalknlh ukhwh d antra kmi & tnjknlh kmi jln yg KAU rhmti..."

"sles, xsmua indah itu indah. xsmua manis i2 mnis. gula i2 manis. tp snyumn mnis i2 maniskh rasanya? tuskn snyum wlau dlanda ujian. senyumlah dkalangan ramai, dan alirkn air mata tika bicara dhdpnNya. Sweet 22. eh, sweet lg ke? peace,no war"

-----

wish2 dari kalian, sy hargai..terima kasih..n maaf kpd msg yg x smpt dbalas..
ummm...si hijau tadi, saya kira simbolik peringatan dari sahabat, agar segar dan semarakkan semangat juang. Ya, jangan biar ia luntur! sama juga sahabat2 lain ya..

teringat pabila berbicara td..
makin mengganas siasah sekarang.. seorang shbt mengingatkan..
"semakin kuat ditekan, maka semakin hampirlah kita dengan saat kemenangan ISLAM..!!"

maka, sebelum terlelap, aku bertanya lagi...
"apakah sumbanganku thadap Islam..??"



p/s: aisah, eid milad..

7 komen:

aneroid09 said...

semakin tua...

FM said...

Owh..epy belated b'day la ye.. (^_^)

*PEARL*MUTIARA* said...

oppsss...aneroid09 lg tua.. heh. bkn psl tua muda laa.. tu ingtn kat kita.tp kan wuteva, BiGbRo mesti la lagi tua.. heheeh


FM: syukran

Junaidi Al-Putatani said...

Asmlkm pearl@muni..Huhu,asyik2 tukar nama jerk..Hehe..Owh, ye ke? Br perasaan diri nti nie sudah tua rupanya..Bila nak berumah tangga? Haha, soalan cepuemas tuh..Maaf ye andai terkasar basa, cuma gurauan semata..Walauapapun, happy belated birthday buat nti..Maaf, baru sedar rupanya, tapi awat skype hang xde papar birthday pon? Huhu..Semoga diberi barakah umur dan hidup oleh Allah s.w.t dan semoga tetap dengan jalan perjuangan ini...amin TAKBIR!

naz_irah said...

salam muni..

epy belated ari tua ye..
smuga dgn pringatan itu mengigatkan org lain juge..

bila kita nak jumpa lagi ni??
windu~~~

naz_irah said...

salam muni..

epy belated ari tua ye..
smuga dgn pringatan itu mengigatkan org lain juge..

bila kita nak jumpa lagi ni??
windu~~~

*PEARL*MUTIARA* said...

salam, kilah..

tQ.. bila nk jmpa lg..? xtau la kilah.. hmpa nk jmpa bila? hoiyyoo..?

Template Design | monera87