"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Friday, February 20, 2009

BANGUN!!

kian lama langkah kian lesu,
bicara kian layu,
gerak kian beku.

Eiit.. sahabat-sahabat,
Kita mendukung Risalah!!
BANGUN!!
Make up your heart!
ujian macam-macam keadaan, lain orang, lain ujiannya.
Bukan kita seorang je diuji. Pantaslah sedar. Keluar dari kepompong paranoia!! pergantungan dan positifnya kita dgn apa yang ALLAH aturkan, itu kunci berjayanya kita!

“ Hai anak Adam, carilah Aku nescaya engkau akan bertemu denganKu. Jika engkau dapat menemuiKu ertinya engkau telah mendapat segala-galanya. Tapi jikalau Aku luput darimu ertinya engkau telah luput dan kehilangan segala-galanya. Sewajarnyalah engkau mengasihiKu dari segala-gala yang lain.” ( Hadis Qudsi)

Manusia tercipta kerana bergerak dan untuk bergerak; maka bergeraklah, dan Dia sentiasa bersama hamba-hambaNYA. Tangkaslah. Jangan biarkan ia lesu, layu dan membeku.

3 komen:

Anonymous said...

BANGUN!! jom bangun mlm...

~M u N i~ said...

Insha'Allah..
Thats d key point.

'MALU nya..
apabila kita menyatakan kita pendokong gerak dakwah..
sedangkan dalam masa yang sama
SOLAT tidak dijaga;
RUHANIYYAH dibiar berkelana;
TARBIYYAH dipandang pada halaqah semata..'

-ate- said...

mostly kn, mnusie sanggup bgun ntok tengok bola/study/ke toilet.
tp xpula kerjakn solat lau pun 2 rakaat jer. nabi paling kurang pun mase sakit, dia buat juga 2rakaat. Sahabat time nk dkenakn hukumn bunuh pun minta nk buat solat 2 rakaat.kite ni kan,buat dek je. bukan kite,saya. teruknye.
kalau bangun pun,
bangun tekejut, bkn tahajud.
hampehnye.
btul la, slimut yg ringan pn jd berat, sbb iman tlalu nipis, xde kekuatn nk angkt bnde ringn. Dahtu, ape2 yang berat mcm tanggungjwb laen, kejap buat, kejapp letak tepi. sebab, xde kekuatn. Kekuatn bknnye datang bergolek. kne la kumpul. alahai diri. teruk, teruk. Bangun! pergi ambil air sembahyang, rukuk n sujudlh pde Nya.

Template Design | monera87