"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Saturday, September 26, 2009

Cerita dari kampong <2> ...Menthaloon...

Balik kampung, jangan lepaskan peluang mengikuti program-program yang bagus. Tambah-tambah lagi program makan-makan. =p 

24hb September 2009, kami berlima menghadiri majlis rumah terbuka sempena Hari Raya 'Aidilfitri di Dewan Sri Mentaloon.  Seawal 10.30 pagi lebih kurang, kami tiba. Uiih, dah ramai. Tapi belum dapat keizinan masuk. Laa... pukul 12 tengah hari baru majlis bermula. Awai sangat la pulak. 

Cukup masa, kami masuk. Nak apa, semua ada. Laksa, bihun, satay, tapai, ais krim, murtabak... macam-macam ada. Mak kata, kita pi bukan nak makan sangat pun. Tapi dapat makan, kita makan. =) 

Tak lama kemudian, beberapa orang sami dari persatuan wat-wat Siam Kedah. Tak pasti lah sebelum-sebelum ni mereka di jemput atau tak. Kita jangan menghina agama orang.. Kita raikan mereka, kerana mereka pun mad'u kita juga.  

Dengar kata, lebih 50 ribu rakyat menghadiri majlis rumah terbuka sempena Hari Raya 'Aidilfitri di Dewan Sri Mentaloon.. Bersama MB kesayangan rakyat. Ustaz Azizan.

Apapun, Kedah Sejahtera, Rakyat Aman Sentosa, diperintah Orang yang bertaqwa.. Semoga kami sebagai rakyat sentiasa dipimpin oleh pemimpin yang bertaqwa.. insha'Allah. 

0 komen:

Template Design | monera87