"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Wednesday, May 27, 2009

waduh..Gawaat sih...

Ikut Suka Aku ! 

Suka Aku Ikut

Aku Suka Ikut...

 

Dari Mu’awiyah, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda,

”sepeninggalanku akan muncul para pemimpin yang berkata dan perkataannya tidak boleh dibantah. Mereka melompat-lompat seperti kera yang suka melompat-lompat.” (HR Ath-Thabrany & Abu Ya’la)

Apa kaitan gaya hidup pemimpin dengan rakyat? 
Baik, kita tinjau bagaimana kes rampasan kuasa di Perak. Lihat juga bagaimana kes ragut speaker dewan. Jadi rakyat ni pulak ragut beg tangan, segala macam ragut. Begitulah... sudah-sudahnya, rakyat buat silap, yang tu dia nampak. Tapi dia buat silap, jenayah, tak nampak jugak. Salah rakyat, dipenjarakan. Benar rakyat di ISA kan. Salah pemimpin dibisukan.  Benar dari kalangan mereka dicantaskan..

Dari Jabir, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda kepada Ka’ab bin Ujrah,
”Semoga ALLAH melindungimu dari kepimpinan orang-orang yang bodoh, wahai Ka’ab!”
Ka’ab bertanya, ”Apakah kepimpinan orang-orang yang bodoh itu?”
Baginda menjawab, 
Iaitu para pemimpin sesudahku yang tidak mengikuti petunjukku dan sunnahku. Barangsiapa membenarkan kedustaan mereka dan menolong kezaliman mereka, maka mereka ini bukan termasuk golonganku; dan aku bukan termasuk golongan mereka. Mereka tidak akan mengembalikan tempat airku kepadaku. Barangsiapa yang tidak membenarkan kedustaan mereka, tidak menolong kezaliman mereka, maka mereka itu termasuk golonganku; dan aku termasuk golongan mereka; dan mereka akan mengembalikan tempat airku kepadaku.” (HR Ahmad & Al-Bazzar)

0 komen:

Template Design | monera87