"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Thursday, January 22, 2009

Dalam sujud akhirku...

Dalam sujud terakhirku,Ya ALLAH...
kuteriakkan Asma-Mu semahunya agar runtuh dinding kesombongan dalam hatiku.
Kesombongan yang memandu aku mengingkariMU secara sengaja mahupun tidak.. Keangkuhanku dengan melupakan betapa segala suatu ini KAU yang kurniakan nikmat pada hambaMU…

Dalam sujud terakhirku, Ya Rabbi...
ku menangis semahu-mahunya, biar kering mata ini namun basah ladang hati yang gersang.
Hati ini gersang dalam mengingatiMU. Hanya menyebut-nyebutMU pada sela masa tertentu. Sedangkan mereka tidak tega membiarkan diri mereka lalai dari mengingatimu walau sedetik; biar hangus hati kerana terbakar merindui merinduiMU. Hati ini kosong tanpa bicara dan didikan dariMU. Biarlah cucuran air mata ini mengalir, kerana aku takutkan murkaMU.

Dalam sujud yang terakhirku, Ya Rahman...
ku lihat semua dosa yang membayangiku kelam mencengkam jiwa yang lusuh.
Dosa yang menghitam dan berkarat dihatiku, telah membuatkan lusuh jiwa. Membawa kesuraman lorong-lorong tika memegang panji Islam di jalan da’wah. Aku kesali kealpaan diri, ku tangisi kesilapan lalu.. Walaupun sekali, takkan ku ulangi.Kembalikan aku dalam keadaan yang KAU redhai.. Izinkan aku kembali pada jalan redhaMU..

Dalam sujud terakhirku, Ya Rahim...
biarkan aku patah dalam cahayaMU biarkan kemusnahan titik kemunafikanku agar ku kembali dalam pelukan hidayahMU. Sedangkan Al-Farouq yang diakui hebat keimanannya menangis memukul diri kerana takut tergolong dalam golongan munafiq, aku yang hina terlalu hebatkah hingga tidak merasa takut akan terpalitnya coreng-coreng arang munafiq padaku? Ya Rahiim..musnahkan titik kemunafiqkanku..Pandulah aku menuju ke puncak nasuhaMU... Jangan biarkan aku dibelenggu dengan sifat munafiq.

Dalam sujud terakhirku ya Khaleeq..
biarkan aku hirup nafasku sekali lagi hanya unntuk menyebut namaMu dan kekasihMu tercinta. PadaMU ku curah segala amukan perasaan yang melara.. PadaMU jua ku serah segala..sepenuh jiwa raga.. kerana ENGKAU lah yang punyai cinta, membawaku ke puncak nasuha.

0 komen:

Template Design | monera87