"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Thursday, October 16, 2008

PRK : ambang malam..

Setelah beberapa hari penyampaian manifesto 0leh calon-calon PRK , maka pada hari ini, tibalah masanya para mahasiswa membuat pilihan di atas kriteria yang diadakan oleh diri. Berkenan pada wajah yang cantik/hensem ?menyejukkan hati? pandainya berkata-kata? manisnya taburan janji-janji? kuat dan rajinnya bekerja? ya.. rata-rata punyai kriteria pemilihan tersendiri. Tapi setakat yang didengari desas-desus terhadap calon-calon tersebut, tidak pula aku dengari, "kiter nak pilih diorang sebab diorang beriman dan berakhlaq baik.." dsb.
mungkin aku jer yang tak terdengar..
jam 1647, aku pulang dari kelas.. terasa rugi juga tak dapat join sahabat-sahabat ke astaka. Tapi, takpe. Aku teringat ayahku berpesan, "nak buat apa-apapun, semayang (solat) dulu. Tak rugi.."
takpe,takpe..
selesai solat, rumet mengkhabarkan berita gumbira... ALLAHUAKBAR!! aku tengok jam. kol 5.42 petang. Kesyukuran diterjemahkan dengan sujud syukur..
terima kasih kepada yang memberi ulasan pada malam manifesto pertama, kedua, dan ketiga.
anda turut membantu kami secara tak langsung sebenarnya.. terima kasih...
Kenapa perkara pahit sukar ditelan?
kerana pahit bisa menyembuhkan.. sepertimana ubat2an. Nak telan, payah. Pahit pulak tu. Tapi, dengan izin ALLAH, ia bisa menyembuhkan penyakit...
macam tulah juga, pada adik2 yang mengalami keperitan mungkin sepanjang manifesto.. Kritikan itu perit untuk didengar. Bukan diri adik2 saja, bahkan kami juga. Tapi itu jua yang membantu meningkatkan rasa ingin tahu pengundi-pengundi pada diri adik2, dan berkat kesabaran n kesungguhan, ALLAH anugerahkan kemenangan.. TAHNIAH & TAKZIAH diucapkan...
Jom mengisi kemenangan.. Bagaimana..? Pasti ada perancangannya yang tersusun rapi lagi berstrategi..
Taknak ulas panjang lagi..
Jom kita gi Ifthar jama'ie..??
6.41 pm
ifthar di masjid jamek

0 komen:

Template Design | monera87