"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Wednesday, October 29, 2008

kembali lagi...

Tak tau tajuk nak letak pun. Sekarang ni, ketepuan otak melanda.. maka rehat jap sambil membebel. rasa macam dah lama juga tak membebel. Dok membebel dalam bilik je la.

Demam pekso dah seminggu melanda. sekarang makin garing demam pekso tu. Bertambah garing bila ada banyak lagi perkara nak kena settle-kan. Assignment, report, dapat projek.. Apapun, itu lah kerja manusia bergelar pelajar ni.. Nak-nak lagi, dunia ni tak lari dari ujian. Ujian, mana-mana ujian lah. serba-serbi.
Baru-baru ni pun, tok ayah (datuk) baru dimasukkan ke dalam ward . Tapi semalam tanya abang, dia kata, dia dah culik tok ayah dari hospital, bawak balik ke rumah. Fuhh.. BiGbRo ni sejenis propeshnal punya penculik..heheh..

Waktu-waktu pekso ni lah rasa macam kepala ni pusing, mujur tak putus urat lagi.
Ada yang tegang. macam-macam. Tak pelah. Manusia ni ada waktu-waktu dia. Biasalah kalau tersedih ke, nak rasa termelenting ke, rasa tetiba nak tergelak tanpa sebab ke (jaga-jaga). Tapi, saya berfikir, ada baiknya, kita perhati sekeliling. Kalau kita melenting, pasti orang tak suka, kan? Kalau orang melenting pada kita, kita pun tak seronok, kan? Nak study pun, ternampak muka yang terpelanting tu.. (eh, silap, termelenting tu..)
eh..apa merepek ni..

Kadang-kadang, bila kita sedih, dimarahi, kita akan berfikir,
oh, ini ujian bagiku.. Alhamdulillah, Allah masih ingat padaku dan menegur silapku dengan keadaan ini. Syukurlah DIA masih sayangkan aku sebagai hamba-NYA. Semoga ALLAH ampuni kesilapan aku yang aku lakukan, sedar ataupun tak sedar.

Ya. Teruji dan diuji. Pelbagai bentuk. Ini lah peringatan dari ALLAH.. Seronok study, tapi terlewat solat..nak nak lagi terlajak dan tinggal solat terus. Bukankah kita mencari ilmu agar kita lebih mengenali ALLAH, yang menciptakan, yang memiliki ilmu semua ini? Dan bagaimana pula dalam mencari ilmu, kita boleh lupakan DIA sebagai contoh, tinggalkan solat, tak pun study berdua-duaan lelaki dan perempuan?

Ujian ni lah sebagai feedback sistem, suruh kita imbau balik dan baiki lagi agar kita dapat output yang comei. Kira ni compensated system laa..eheh..

'Mu nok kejar dunia, kejar lah. Tapi akhirat jangan lupa..' maksudnya, nak stadi, stadi lah, sampai tunggang langgang pun, xpa.. tapi jangan sampai abaikan perintahNYA.

ayukk...dah, nak smbung study plak ni..

Selamat maju jaya pada semua..

Sempena peperiksaan ni, saya minta maaf pada semua atas kata2, laku saya dan segala macam yang dah mencalarkan hati, sedang merobek jantung atau akan datang mengguriskan perasaan kalian... dan saya memaafkan kalian, tanpa sebarang cagaran..

ok, selamat maju jaya sekali lagi..

p/s : mak ayah pesan, belajaq elok2. Jaga hubungan dgn ALLAH. solat jgn tinggal, kualiti ibadah tingkatkan, hubungan manusia tambahbaikkan. Makan,ksihatan, jangan abaikan. Sayur makan banyak2...
trima kasih mak,ayah, bigbro,k.hayate...

0 komen:

Template Design | monera87